Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

ΑΝΕΣΤΟΣ ΔΕΛΙΑΣ (1912-1944)



Το σακάκι
Η τύχη του το έφερε να κλέψει ένα σακάκι
το φόρεσε και πάγαινε για του Καραϊσκάκη

Κατά κακή του σύμπτωση να και τ’ αφεντικό του
τον τράβαγε, του φώναζε πως ήτανε δικό του

Τον μάγκα τον επιάσανε τη μάπα του τη δείραν
στο ξύλο τον τρελάνανε στην φυλακή τον πήγαν

Μη του βαράτε ρε παιδιά για ένα παλιό σακάκι
το πάγαινε για πούλημα να πιει ένα τσιμπουκάκι
  
Το χαρέμι στο χαμάμ
Μες στης πόλης το χαμάμ ένα χαρέμι κολυμπά
αραπάδες το φυλάνε στον Αλή Πασά το πάνε

Διατάζει τη φρουρά του να τις φέρουνε μπροστά του
να τις βάλει να χορέψουν και μπουζούκι να του παίξουν

Αργιλέδες να φουμάρει με χασίσι τούρκικο
και χανούμια να χορεύουν τσιφτετέλι γύφτικο

Έτσι την περνάνε όλοι οι πασάδες του ντουνιά
μ’ αργιλέδες, με τσιμπούκια μ’ αγκαλιές και με φιλιά

   Σούρα και μαστούρα
Όταν μπουκάρω στον τεκέ τον αργιλέ τσακώνω
και με τα φυλλοκάρδια μου τραβώ, τον ξελιγώνω

Του τεκετζή ξηγήθηκα να τον ξαναπατήσει
κατά κακή μου σύμπτωση σώθηκε το χασίσι

Και ξεμπουκάρω απ’ τον τεκέ μες στην ταβέρνα πάω
δυο ποτηριές εφέτινο κάθομαι κοπανάω

Σούρας τρελός αν έγινα κι έφυγα απ’ την ταβέρνα
για το τσαρδί μου πάγαινα, είχα γίνει στην πένα   

Το κουτσαβάκι
Βρε μάγκα το μαχαίρι σου για να το κουσουμάρεις
πρέπει να έχεις την ψυχή φιγουρατζή
καρδιά για να το βγάλεις

Αλλού να πας φιγουρατζή να κάνεις τη φιγούρα
γιατί κι εγώ φουμάρισα φιγουρατζή
κι έχω τρελή μαστούρα

Στο ‘πα να κάτσεις φρόνιμα γιατί θα σε τσακίσω
θα ‘ρθω με το κουμπούρι μου φιγουρατζή
και θα σε ξεφτιλίσω

Σε μένα δεν περνάν αυτά και κρύψε το σπαθί σου
γιατί μαστούρης θα γινώ φιγουρατζή
και θα ‘ρθω στο τσαρδί σου
  

Ο πόνος του πρεζάκια
Απ’ τον καιρό που άρχισα την πρέζα να φουμάρω
ο κόσμος μ’ απαρνήθηκε δεν ξέρω τι να κάνω

Απ’ τις μυτιές που τράβαγα άρχισα και βελόνι
και το κορμί μου άρχισε σιγά σιγά να λειώνει

Τίποτα δεν μ’ απόμεινε στον κόσμο για να κάνω
αφού η πρέζα μ’ έκανε στους δρόμους να πεθάνω    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου