Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΝΙΤΣΑΡΗΣ (1917-2005)


Εγώ μάγκας φαινόμουνα
Εγώ μάγκας φαινόμουνα να γίνω από μικράκι
μ’ αρέσανε τα έμορφα κι έμαθα μπουζουκάκι

Αντί σχολειό μου πάγαινα μες στου Καραϊσκάκη
έπινα διάφορα πιοτά να μάθω μπουζουκάκι

Οι συγγενείς μου λέγανε να το απαρατήσω
αυτό το παλιομπούζουκο για θα τους ξεφτιλίσω

Εγώ όμως δεν το άφηνα να λείψει από κοντά μου
αυτό το παλιομπούζουκο που το ‘χα συντροφιά μου
   
Θα σαλτάρω
Ζηλεύουνε, δεν θέλουνε ντυμένο να με δούνε
θέλουν μπατίρη να με δουν για να φχαριστηθούνε
Θα σαλτάρω, θα σαλτάρω, τη ρεζέρβα να τους πάρω
   
Μα γω πάντα βολεύομαι γιατί την εσαλτάρω
σε κάνα αμάξι Γερμανού και πάντα τη ρεφάρω

Βενζίνες και πετρέλαια εμείς τα κυνηγάμε
γιατί έχουνε πολλά λεφτά και μόρτικα γλεντάμε
Σάλτα, ρίξε τη ρεζέρβα, γίνε ντου και σήκω φεύγα

Οι Γερμανοί μας κυνηγούν, μα μεις δεν τους ακούμε
εμείς θα την σαλτάρουμε, ώσπου να σκοτωθούμε
  
Όρκο κάνω
Μπάρμα-Γιάννη σαν πεθάνεις, το λουλά τι θα τον κάνεις
το λουλά και το καλάμι, τη νταμίρα, το χαβάνι

Όρκο κάνω σας το λέω, μη με κάνετε και κλαίω
θα το κάνω προσκεφάλι να φουμέρνουμε στον Άδη

Που ‘σουν μάγκα το χειμώνα, που την είχες την κρυψώνα
ήμουνα στη γης βελόνι, που πατάς και σ’ αγκυλώνει

Μπάρμπα-Γιάννη, μπάρμπα-Πέτρο δεν θα παντρευτούμε φέτος
που ‘χει όμορφα κορίτσια και ψηλά σαν κυπαρίσσια

Ένας λεβέντης έσβησε
Αντιλαλούνε τα βουνά, κλαίνε τα κλαψοπούλια
ο Βελουχιώτης χάθηκε ψηλά σε μια ραχούλα

Τι έχεις κλαψοπούλι μου και χαμηλά κοιτάζεις
για πες μου τι σε πλήγωσε και βαριαναστενάζεις

Μαράθηκαν τα λούλουδα, χάθηκε το φεγγάρι
ένας λεβέντης έσβησε που τον ελέγαν Άρη

Κείνος δεν θέλει κλάματα, δε θέλει μοιρολόγια
         θέλει αγώνες και χαρές, αρματωσιές και βόλια         

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου